Wednesday, July 21, 2010

Hikmah

Kecewa?

of course terasa...1 sebab fail exam...sayang dowh,duit beratus melayang tapi tak pass..sakit hati dan mental terdera dek penangan subjek investment & finance...aku memang dah pangkah subjek ni sejak degree lagi...memang aku tak suka tapi apakan daya aku turuti jua sebab ingat fobia tu dah takde...rupa-rupanya tidak....fobia itu masih lagi menebal dalam jiwaku...

aku ingat lagi zaman study dolu-dolu...bila kelas investment je,aku tak akan ponteng walaupun gerak hatiku berkata jangan pergi...sebabnya walaupun aku masuk kelas tu, aku bikan digest pon apa yang dia ajar...semua nih  sebab skandal aku laaa...dia yg kata paper tu susah...so aku dah set dalam minda paper tu susah...tapi bukan bererti bila aku tau benda tu susah aku tolak terus...TIDAK...motto hidup aku 'NEVER SAY NO TILL YOU TRY'...so sebab tu aku tak penah tuang kelas investment...haaaaa see...baik kan aku...namun,dengan usaha keras aku itu...aku hanya mampu score B je utk paper tu...kira ok la kan...tak digest pon at least pass the exam and grad...

Sampai rumah je tadi terus tengok anak angkat...kesian...dia lapar...bagi makan frieskies...nah terus tersadai tepi dinding kekenyangan...lepas ni mesti dia dah tak layan ikan kembung rebus Mc Leyna....jika itu terjadi,aku takkan maafkan diriku...tujuan aku ambil anak angkat adalah sebagai tindakan kawalan biologi untuk menghalau tikus...tapi setakat ni dah nampka dah...tujuan tu langsung tak tercapai...malah anak angkat ku itu dah dapat gelaran Lady dah pon...dilayan sepertiu tuan puteri gayanya....

ok ok...sudah....

lepas bab kucing,terus grab telefon...call Inche nun jauh di sana....biasa laaaaa....nagging sikit kat dia...wat gaya merajuk2 sikit....lepas dipujuk seayat dua...aku pon ok....then aku pun cerita la yang aku fail exam, dia tak marah...buat apa dia nak marah?kalau dia marah, aku akan marah dia balik...macam ahli keluarga aku yang lain jugamdia bersetuju untuk buat konklusi bahawa 'ADA HIKMAH DISEBALIK PERISTIWA 20072010'

post-mortem dibuat....hasilnya:


  • aku boleh stay kat sp lagi dengan abang and adik...tak payah tinggal depa sendirian
  • mungkin boleh build career aku yang sedia ada...keje sekarang ni dah banyak masa lapang..so boleh tumpu dengan free lance aku
  • mungkin sebab sp teguh di hati barang kali....jodoh di sini barangkali? who knows?
  • aku belum ready nk pikul tanggungjawab lain - Allah takkan duga hambanya jika hambanya itu tak mampu...kan?
alang-alang dah free sekarang, sesiapa yang ada job untuk aku especially untuk prepare account or filing segala bagai dokumen utk akaun korang ke,just contact me...drop je kat comment ni...nnt aku akan call korang...dun hesitate to do so...

ok lah....banyak pula merep mlm2 ni....

nak angkat masakan kat cafe pulak....customer ramai time2 cenggini....hehehe

daaaaaa

p/s: to my lil sis...dun give up...ada chance tu...trust me...gud luck...luv u....

E.N.D

1 comment:

  1. tengsss...takut la plak klo dapat keje
    tapi klo x keje, xde det..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.