Thursday, July 8, 2010

annual leave or unpaid leave?



mlm tadi aku langgar pantang.aku x boleh stay up tgk bola pagi buta ok.tapi aku tetap lakukannya demi nk jaga hati kekasih hari (Miroslav Klose)...akhirnya...

jadilah keputusan seperti gambar di atas.aku akan makan sotong...sebab?ramalan sotong benar belaka....


hmmm....minggu ni aku pegi keje 1 1/2 days only....itu kira out of 5....kalau kat skolah,kira attendance yg sangat teruk.kalau bg org yg bekerja pulak,itu lagi la teruk.

aku ada alasan aku yg tersendiri.aunty aku tanya kenapa aku tuang keje.aku bg alasan2 berikut:

  1. keje sangat kuat tapi dibayar rendah
  2. buat collection yg tinggi tapi dibayar rendah
  3. kawan2 siap bersengkang mata tapi still dibayar rendah walaupun OT pada hari cuti
  4. cakap dengan nada yg cukup baik dgn bos,tapi dibalas maki
  5. sesudah dimaki,tiada sebarang elaun maki yg diberikan
  6. walaupun dah berusaha sangat kuat,terima kasih pun xde
  7. kawan2 yang lain dapat kenaikan gaji,tapi saya tak hidu sebarang kenaikan
  8. client puji saya,tp bos sering condemn saya-apa salahnya kalau dia diam je dan terima hakikat seadanya.(ayat x boleh blah)
  9. malas
  10. seperti no.8
semalam aku x pi keje,aku pi KL.ok KL...bertolak kul 9pg dari rumahku syurgaku,mlm aku dah sampai rumah...

singgah kl ada kot dalam 2 jam je....ish...saja luang masa lapang...pegi kl sekadar amik angin and amik cuzin. cuzin ku yang seorang ni mmg pelik...dia sbnrnya x boleh berjauhan dengan rumah..dulu dia dah dihantar ke boarding skool,ada la kot beberapa purnama tak pun minggu je dia tahan kat situ...lepas tu mak dia kena angkut semula brg2 dia blk sp.adoyai....sama jugak la bila dah masuk U.elok dah unpack kat kl,alih2 dia p apply benda lain,terus kena balik sp....just kali ni lg dahsyat...dia baru je stay 3 ari,dah dijemput semula balik ke sp...ok latu,dapat tempat yg dekat ngn rumah...aku pon nk kalau macam tu...everyday boleh cium ketiak mak....heaven!hahaha.

overall,minggu ni start jumaat hari itu sehingga hari ini...saya dah merentasi 4 buah negeri...Penang,Perak,Selangor dan KL. namun Kedah tetap di hati...

dengar2 budak prac aku tamat today....

nasihatku pada si dia...ececeh,konon aku ni bagus nk nasihat orang....

nanti kalau dah keje betul2,jgn ponteng keje sesuka hati (loo who's talking about attendance?)
face the challenge....go thriugh je each task given...-bukak buku kalau rasa tak yakin.actually it is part of learning sumthng new....
jangan takut dengan orang...biar org takut dgn kita...
kejar kecemerlangan bukan kejayaan (ranking)...kalau kita cemerlang,kejayaan will follow us....
biar org rasa betapa susahnya keje tu kalau kita xde..baru la kita dikira otai.
main sungguh2,belajar sungguh2....
amalkan surah al-Insyirah selalu....u will be stronger than yesterday.

dah la kot nasihat tu....

ok,ubat tahan sakit dah abih kesan....nk pi tambah dos...

E.N.D

P/S:Miss MAK THE MOTHER & ABAH THE DADDY








3 comments:

  1. hehe...gonna miss u....lalala...tenkiu 4 da advise...appreciate it so much...

    ReplyDelete
  2. nur..sedeh
    mmg la nk kejayaan yang follow kita..
    tapi.................aku x berjaya ngn perasaan aku sendiri..aku sedih bila gaji kecik..
    huwAaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. ala...relax la jenny...baru 2 bulan nganggur...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.