Wednesday, July 14, 2010

Chronicles of procrastinate by me...

Pernah dengar atau lihat:

"Procrastination is the thief of time" ???

Arakian ceritanya bermula pada awal bulan yang lalu...

Aku dah terima buku-bukuan dari kawan baruku....namanya tidak diketahui...seorang lelaki...aku hanya tahu no. fon dia je...ewah,nama tak tahu tapi no fon boleh pulak ko ada ye ju'a....kih3...

Buku tu mamat tu bagi sebab nk suro aku attend satu exam ni...exam apa? aku pn xtau nk cerita macamana...yang pasti kalau pass, masa depan mungkin akan cerah sikit la lepas ni...

OK, kalau nk pass exam, kita kena study...'Membaca Jambatan Ilmu'...haaa, dari kecik kita dah diajar dgn pepatah tu...

BUT...aku ni dah jadi pemalas sejak tamat musim traffic tax itu hari...adoi, nampak buku macam bantal...mau pulak buku tu ada unsur2 law/rules and regulation/circular...

adoyai...
baru baca 2 baris, gerenti selamat....selamat malam,tidurlah sayangku.....bak kata faizal tahir.

hari ni, aku tgk kalendar...Masya Allah, dah 14 Julai....aku ada lagi 6 hari je nak work-out benda alah tu...tak tahulah sempat atau x...tup-tup tadi Inche yg sponsor exam aku tu call pulak...hati mula cuak...

Inche: nor, saya ni...
Aku: yes,why Inche?
Inche: where are u now?
Aku: office laa..why?the exam is next week right?
Inche: yes,I just nk inform u,exam centre had been change...i will let u know asap...be ready for the exam ok...try ur best...
Aku: ok...i'll try...btw,Inche,i feel so nervous laa...120qs only right?
Inche:yes...120 only....i know u can

-click-

adoi....bila dia kata dia yakin aku boleh,tersirap darah aku...aku mula putar balik memori aku untuk 13 hari yg lalu...macam2 lagho aku wat...Bukit Merah, Bukit Hijau (lalu je), Sedim, KL, Tapah, Penang, Konsert Estranged (ni layan sound check je)..HSAH?(ni bukan salah aku,doctor yg suro pi)...shopping, terapi...dan macam2 lagi aku dah buat sepanjang 2 minggu tu....kini....

kini baru ku sedar...aku dah banyak melagho & membangau...

barulah aku tersedar akan pepatah "PROCRASTINATION IS THE THIEF OF TIME"

NAH! padan muka hang...kalu pasni korang tgk aku macam x sihat...asyik nmpk org pakai skirt je...haaa,itu tandanya aku ngantuk...sebab? harap2 sebab aku study nilah...ish...memang sbb study la tu....kih3...

Tapi...masih belum terlambat....aku akan kejar semua buku2 tu....ala,suro baca je pon...kalau novel A+B aku boleh khatam dalam masa 2 hari...,majalah ujang boleh je khatam 3 sekaligus dalam setengah hari...inikan pulak buku2 itu...(pergh,riak nye hg...)

ada je novel yg aku x khatam...beli je,baca langsung tak...contohnya: Lagenda Budak Setan..siap printed cover ngn muka farid kamil n Lisa surihani...Mencari Khalidah..yg tu cover dia langsung aku tak ingat...Laskar Pelangi, ada lagi separuh kot...macamana ni?aku harap buku2 untuk exam tak akan jadi senasib seperti novel2 tersebut...kih3....

aku tau,balik ni mesti adik kesayangan aku akan berikan semangat 100%+110% utk aku supaya aku fokus ngn buku2 tersebut....

Credits to my lil sis...dia mmg banyak bg semangat kat aku...termasuk utk misi yg skrg ni...yg start 10072010 aritu...

ok lah....dah nak abih break time ni....

nak pi gosip pulak....

p/s: mlm ni ada BIG DADDY...macamana ni? tanduk dah tumbuh....

E.N.D

3 comments:

  1. tolong baca buku ye malam ni..xpayah duk tgk tV
    hg sllu pas tgk tv ja mesti da ngntuk...xsempat pun nk baca buku..

    ReplyDelete
  2. kak ard kite tgk big dady okehh mlm nih.. citer tuh kn bez.. haha.. (saiko jiwa kak ard yg tgh rjin)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.