Sunday, July 11, 2010

Cita-cita saya

Mood: sayu sikit....

last week makcik aku tanya aku...

cik puan: apa cita2 hg nor?
cik ju'a: hehehe...(dengan tertunduk malu) DOKTOR.
cik puan: abih tu awat hg jd akauntan la ni?
cik ju'a: haishhhh,waktu sekolah dulu main terlampau,bila result dah kuar...nah amik kau...semua subject sains sangat tidak membanggakan...just maths+english+accounts je yang cun...so,abah dengan menggunakan kuasa veto-nya mengarahkan org mengambil diploma akaun.
cik puan: mmg minat ke?
cik ju'a: mana ada...tapi,bila fikir secara positifya,lebih baik buat betul2...mungkin ni mmg rezeki org.
cik puan: hg score kan?
cik ju'a: ok la...ada jugakla 2-3 kali dapat autograf encik dean....org kira fokus sikit la sebab nk redeem kekantoian semasa zaman sekolah dahulu kala...

**************----------------------*********************

dulu aku pernah sembang ngn mak the mother...waktu tu kami kat hospital...mak aku warded that time...sambil tgk patient2 lain mak aku kata kesian sesetengah patient xde org nk mai teman...
kadang2 bila baca paper,ada je news cerita tentang anak2 yg tinggalkan parents kat hospital then langsung x penah mai jenguk dah...gaya macam hospital tu adalah kampung halaman mereka...mmgla hospital tempat kalian dilahirkan,namun ibubapa anda tidak tinggalkan kalian disana okey...hospital bukan rumah Sri Kenangan.

bila terbaca berita2 sedemikian, aku terpikir sesuatu...akhirnya menjadi cita2 aku selepas kegagalan mengejar cita2 jadi puan doktor...aku nak buka Pusat Jagaan Ibu bapa....konsep macam nursery laaa...kiranya aku jaga parents kalian sepanjang kalian bekerja...

cadangan servis yg aku bakal provide:

  • bawak parents kalian ke hospital/klinik utk medical check up
  • urus makan minum diorg
  • jd teman bergosip bersembang
  • teman depa lakukan hobi depa

bukannya apa,parents kita,semakin tua mereka semakin mahukan perhatian...tapi kalau semua anak2 bz,x boleh nk kata apa...but,kita kena fikir juga apa kehendak depa naaa...

kalau depa boleh jaga kita,korban duit beribu antar kita pi nurseri bertahun2,tak pun upah bibik jaga kita,why not,kita balas budi baik mereka cara ini pulak.

bukan kita xmau jaga depa tapi sebab kita x punya masa nak lakukan sedemikian...

aku suka nk jaga org tua2 ni...mungkin sebab aku dah xde siapa lagi utk dijaga wat masa ni...siblings aku semua dah pandai jaga diri niri

dahla....aku nk semak akaun pulak...pastu nk study sikit...aku ada xm lagi next week...2 paper...doakan aku ye....

p/s: GERMANY menang 3-2 dgn Uruguay....dengan rasminya GERMANY tempat ke-3 WC 2010 ok... next target: GERMANY win the title @ brazil 2014

E.N.D

2 comments:

  1. alolo....asal wat entry cdeh2 ni???
    huuu..
    ok..german menang..tapi menang tipis aaa....

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.