Sunday, August 29, 2010

Angin-Near

Tahniah kepada Cik Lya..finally dah jadi cik engineer...Perghhh,bangga aku. Adik aku dah jadi engineer..Pada usia 21 tahun 7 bulan..Rasa rugi pulak dulu aku tak belajar betul-betul kat sekolah, kalau tak mesti aku dah jadi doktor...hikhikhik-perasan! (tapi tak salah kan kalau ada cita-cita sedemikian)...

Kalau tanya perasaan aku akan hal ini...hmmm, mesti lah happy. Tapi jauh di sudut hati aku risau. Ye la, budak kecik ni dok berulang-alik everyday...SP-Penang. Jauh jugak. Perempuan pulak tu. Naik motor sensorang dia, Selagi aku tak dapar sms dari dia yang membuktikan dia dah selamat sampai, aku memang tak akan berganjak ke opis (eceh,macam la aku selalu menapak awal ke opis)...Kalau waktu petang pulak, selagi tak dengar enjin motor dia kat depan rumah, mesti aku tak senang duduk. Mata aku sentiasa melilau tengok jam kat dinding berwarna-warni tu. Itu baru bab tunggu dia pergi dan balik keje.

Bila dia dah selamat sampai rumah, aku dok berharap dia bawak balik cerita happy je kat tempat keje dia. Bukannya apa, aku susah hati betul kot-kot kalau dia kena buli  ke, dera ke, kena buat kerja luar alam ke contohnya kot dia kena bawak forklift ke...ish tak ke kes niaya je tuh! At least aku terhibur jugak dengar cerita lawak dia tu. Kalau dengar cerita sedih nanti aku hilang sabar dan akhirnya aku akan bagi kesimpulan :

BERHENTI JE KEJE TU JENN!

Haaaa, senangkan aku buat keputusan? Alhamdulillah, setakat ni dia ok je aku tengok. Harap-harap kekal la dia kerja di situ. Dia tu tabah. So aku tak risau sangat. La ni, aku pulak nak pi cari lubang lain. Tapi kenalah sekitar town aku jugak. Aku memang tak boleh keluar dari Farmer's River ni. Ibaratnya seperti begini:

Kaki terpasak di Farmer's River, Kepala tergantung di langit SP...Haaaa, best kan? Jadi anak jati SP la aku jawabnya...hehehehe...

OK lah...aku nak complete akaun yang pending 10 tahun ni...Haisshhhh, betul-betul dah kaji sejarah dah aku ni...Create akaun 10 tahun lampau....

E.N.D

2 comments:

  1. waaa..terharu...ada orang blogkan kisah aku..hehe

    ReplyDelete
  2. anda bila lagi?kot nak blogkan cerita kakak anda ke?hikhikhik

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.