Wednesday, August 4, 2010

Kawan-kawan saya

Kata orang, teman ketawa senang dicari tapi kalau kawan susah..huhhh memang la susah nak cari. Namanya pun kawan susah...Kan?

Aku beruntung sebab kawan-kawan aku semua baik-baik belaka..Baik kawan sepermainan, kawan setadika, kawan sesekolah, kawan seuniversiti hinggalah kawan-kawan sekeliling sekarang ni...OK, aktiviti pertama hari ini,tolong kira bilangan 'se' bagi ayat sebelum ini ye...hiihiihii

Hari ini aku nak buat entri penghargaan untuk kawan-kawan baik aku...

Aku bertuah. Kawan baik dikira karib ada sepasang...See,tak mainlah kawan karib seorang je...Kawan karib aku ni bukan kata berkawan dua hala - maksud aku kami berkawan asing-asing : TIDAK. Kami bertiga memang berkawan bersama. Dua-dua kawan aku ni dah berkahwin...Tapi depa tak kawin berdua ok...Pasangan asing-asing. Kami berkawan bukan setakan jalinan persahabatan antara kami je, parents kami pon menjalinkan persahabatan bersama...

OK, meh aku nak start dengan kawan yang tau isi hati aku lebih mendalam dari yg sorang lagi. Dia fahami aku lebih sebab aku dengan dia sama-sama perempuan...Itu je satu-satunya persamaan kami.Yang lain dah takde.Hehehe...Kami berbeza dari setiap segi. Contohnya, dia lemah lembut,aku? Haish, kasar...Aku high volume...Ros (member aku) skrg memang dh jd pendidik yang baik...Aku? Aku memang tak minat bidang mendidik...Dia dah kawin, aku masih single and available...kih3....OK,cik abang depan sana tu,sila beratur ye utk isi borang...

Ada satu peristiwa waktu tu aku darjah 3 kalau tak silap aku la. Aku pi main kat rumah si Ros ni.Adik aku pon seronok la nak join. Nak dilarang takut Abah the Daddy marah,so aku pon dengan separa rela, bawaklah si cute ni pi rumah si Ros....Tengah aku dengan si Ros ni syok dok hayun endoi (buaian), sekali nahhhh terkena si adik aku yang cute tu...dagu dia berdarah...bukan sikit,mau kot 1 pain...Adoi, gelabah siot...Ros dengan muka ketakutan, terus capai minyak gamat.Aku siap amik baju aku lap darah adik aku tu.Adik aku tu pulak,tadi waktu gumbira bermain siap gelak2,bila dah kena buaian,dan dan nangis kuat-kuat...Saja nak tambah nervous kami...Dalam hal ni kira aku salah la tapi mujur ada Ros...Dia penyelamat aku dari penampar Belanda oleh Abah the Daddy...Ros boleh pi jumpa abah aku dan mengaku benda tu adalah sebahagian kesilapan dia..Aduh...tersentuh hati aku...Sebab tu la aku memang takleh berpisah dgn si Ros ni...Sampai bila2 pon aku akan ingat dia.Terima kasih Ros...Bukan tu je, kursus kawin aku pon dia yang bayar. Banyak lagi kebaikan dia.Takleh nak cerita semua kat sini...Nanti berjela-jela...Mak aku selalu pesan kat aku mcm ni :

Cubalah jadi macam Ros tu...

Maknanya Ros tu bawak anasir yang baik untuk aku,sebab tu jadi ikon sikit kat rumah aku....Hik3...Dia kira penasihat tak berbayar la kiranya....

OK, kita pi kat kawan no 2 aku. Nama glam dia Apit...See, glamer kan nama dia...Serius ramai rakyat Malaysia guna nama tu..Malah ada je bintang Hollywood guna nama tu sebab dikatakan bawa tuah kepada orang yg guna nama tu, contohnya Brad Pitt...Haaaa,kan aku cakap bertuah nama tu. Brad Pitt tu jutawan skrg ni,siap ada bini bibir sexy lagi...hahahaha

OK, apit ni kawan lelaki yang baik. Waktu dia kecik dulu,samala aku pun turut kecik jugak time tu,aku selalu je terbuli dia.Contoh, kalau main masak-masak Apit ni kira tukang setup port masak2 kitorang..Dia jugaklah tukang pi pasar...Kalau pi sekolah pulak, dia la yang tukang menjemput kani yang lain2 ni sebab rumah dia paling hujung,so dia la kena mai rumah kami semua...Bila balik sekolah,kira dia la yang hantar kami balik rumah..hik3...tapi dia sabar je ngn job dia tu...Bila dah time besar-besar ni, kadang aku still dok susahkan dia gak...Kalau rumah aku ada masalah maintenance je,haa nombor dia je la yang aku tahu tekan...Baik repair paip,elektrik,semua dia yang buat.Kepada you all semua,kalau nak buat iron works,boleh je cari si Apit ni.Dia memang buat bisnes ni...Harga boleh runding.Takpun drop je kat inbox aku, nanti aku contact korang (cewah, siap promote lagi)

Sebut pasal Apit ni,aku ada 1 cerita nak share ngn korang. Mak aku sayang si Apit ni.Kira macam anak mak aku la...Secara tak langsung dia jadi adik aku la ni...Apit ni dah kawin. Waktu dia nak kawin dulu, mak aku memang sangat seronok. Siap pi cari bunga telur ikut tema kenduri si Apit ni. Pastu, mak aku siap tempah baju khas untuk hadiri wedding si Apit ni. Satu hari tu, baju dah siap,mak aku pi ambil kat tailor, test fitting semua dan mak aku sangat gembira. Mak aku kira dok hitung hari kenduri si Apit ni. Tapi, kita hanya merancang,Allah Maha kuasa,Dia yang tentukan segala, kita hambanya kenalah terima...Nak jadi cerita sedih, mak aku meninggal pada hari dia dapat baju tu...Dan Apit menangis bila tengok baju yang mak aku patut pakai pada hari bahagia dia...Sampai la baju tu masih elok dalam wardrobe mak aku...itulah kenangan terakhir yang mak aku tinggalkan...OK, dah dah...Takmau sedih-sedih..

Entry kali ni boring sikit kan...tapi aku memang selalu ingat kat kawan aku dua orang ni...Depa baik dengan aku...Susah senang bersama....

Terima kasih Ros
Terima kasih Apit

Selamat Hari Sahabat

Dari aku, Nur-Anak Mak The Mother,Abah The Daddy....

E.N.D

3 comments:

  1. aku baru nk wat entry pasal kawan2..tgk2 hg da wat dulu...adesss......
    hg buleh baca fikiran kau ka smlm???

    ReplyDelete
  2. Happy Friendship Day....luv & miss both of u... :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.